מידע בנושא זהב ויהלומים

מה זה קראט בזהב

קראט (karat) הינו היחידה שעל פיה מודדים את מידת הטוהר של הזהב., כאשר דרגת הטוהר מסמנת את אחוז הזהב בתערובת. מסיבה זו כלל שמידת הטוהר גדולה יותר - מחיר המתכת גבוה יותר.


מה ההבדל בין זהב צהוב ללבן

זהב צהוב וזהב לבן מקבלים את צבעם בשל עירבוב הזהב עם מתכות נוספות בעת יצירת התכשיט. זה צהוב לרוב ישתלב עם מתכות שצבען זהה לגוון הצהוב ואילו זהב לבן נותר כאשר מערבבים את הזהב עם מתכות כגון: ניקל, כסף ומתכות בהירות נוספות.


מהו יהלום

היהלום הוא מנרל טבעי הנוצר וקיים בטבע. בשל היותו עשוי פחמן מחזיק היהלום בדרגה הגבוהה ביותר של קשיחות וברק בכל ספקטרום החומרים הטבעיים.


בשל היותו המינרל הקשה בטבע, זכה היהלום לציון 10 (הגבוה ביותר) בסולם הערכים מוס המשומש להערכת מידת הקשיות של המינרלים השונים בטבע. כמינרל היחידי בעל דרגת הקושי הגבוהה, יהלום ניתן לחרוט ולחרוץ רק בשימוש ביהלום.


מה זה קראט ביהלומים

קראט (carat) הינו יחידת המשקל בה משתמשים בדידה והערכה של יהלומים ואבני חן, כאשר גרם אחד של משקל שווה ל- 5 קראט. בעולם התכשיטים נהוג לחלק קראט אחד לכ- 100 נקודות וכך למשל יהלום סטנדרטי בטבעת נישואין ישקול בערך 0.5 קראט.


מהן צורות הליטוש של היהלום

ישנם צורות יהלומים רבות. צורת החיתוך של היהלום תיקבע על פי צורת היהלום הגולמי על מנת שיצרן היהלומים יוכל למקסם את יהלום הגלם. אם לגלם תהיה צורה מוארכת יותר אז מומלץ ללטש את היהלום לצורה מלבנית גם כן כמו חיתוך אמרלד למשל או מרקיזה


מה הפרמטר החשוב ביותר בבחירת יהלום

ביהלומים הפרמטר החשוב ביותר הינו החיתוך, זאת כיוון שתפקידו של כל יהלום הוא לנצנץ ודרגת הנצנוץ נקבעת על פי דרגת החיתוך.


מהי מעבדה גמולוגית

מעבדה גמולוגית היא מעבדה בה מעריכים ומדרגים יהלומים ואבני חן למטרת מסחר. ערך האבן נקבע במעבדה ומועבר בתעודה גמולוגית המתעדת את נתוני האבן, מקורה וערכה.


מהי תעודה גמולוגית

מעין דו״ח מפורט המונפק ע״י גמולוגים מוסמכים לאחר בדיקת האבן במעבדה הגמולוגית. תעודה זו משמשת כתעודת הזהות של היהלום לצורך זיהוי ותמחור. כיום ישנן מספר מעבדות גמולוגיות עיקריות: GIA - EGL - HRD - IGL


מהם ההבדלים בין יהלום טבעי ולא טבעי

יהלום טבעי הינו יהלום הנוצר בתהליך טבעי ואילו יהלום לא טבעי הוא יהלום הנוצר במעבדה ובמכשור מתקדם. ערכו של יהלום טבעי גבוה בהרבה מזה שאינו טבעי, מה גם שכיום הטכנולוגיה והמיכשור המתקדם טרם הגיעו לרמת ייצור המסוגלת לייצר יהלום בעל תכונות של יהלום המגיע מהטבע.


מהו יהלום מטופל

יהלום מטופל הינו יהלום טבעי שבשל הפגמים המצויים בו הוחלט לנסות ולשפר את המראה שלו ע״י שימוש במיכשור ותהליכים כגון: קדיחת לייזר, השרייה בחומצות, מילוי חריצים ועוד. בשל התהליכים הלא טבעיים שעובר היהלום מחירו של יהלום משודרג הינו נמוך בעשרות אחוזים ממחירו של יהלום טבעי.


מהי תעודת קימברלי

תעודה שהומצאה בשל סוגיית יהלומי הדמים הנפוצה בחלקים שונים של העולם. בכדי למנוע את הסוגייה הבעייתית הוחלט במועצת היהלומים העולמית להנפיק תעודה לכל יהלום וזו אמורה להוכיח שמקור היהלום אינו קשור בפעילות בפעילות בלתי חוקית.


בדיימונד פקטורי מציעים מגוון רחב של תכשיטי יהלומים ברמה והאיכות הגבוהים ביותר. אנו מזמינים אותכם להתרשם ולבחור ממגוון תכשיטים מעמוד הבית או באמצעות תפריט הניווט מצד ימין

לייעוץ עם יהלומן
כל הזכויות שמורות © Diamond Factory 2006-2024