מה צופן העתיד לשוק היהלומים


שוק תכשיטי היוקרה בכלל ותכשיטי היוקרה בפרט עוברים טלטלה גדולה במשך כל שנת 2020 בשל העצירה של מירב הכלכלות המובילות בעולם בעקבות המשבר הבריאותי.


כ-90% מייצור היהלומים העולמי מתבצע במלטשות של סוראט, הודו אשר סגורות לפרקים החל מחודש אפריל ועד כתיבת הסקירה הזו בחודש דצמבר 2020.

המחסור בשעות ליטוש הביאו לכך שיש מחסור חמור ורציני ביהלומים ואין הרבה סחורות חדשות שמגיעות לשווקים והדבר יוביל לעליית מחירים בזמן הקרוב (דעה אישית שלי) ברמת סבירות של 100% והדבר יקשה עוד יותר על יצרני היהלומים בעולם ומשווקי התכשיטים.


אם ניקח לדוגמא חנות תכשיטים בטקסס ארצות הברית ונבחן את היקפי העבודה שלה בשנת 2020 אז אני מניח שהגרף ייראה כך:


שלב ראשון ינואר / מרץ - עבודה רגילה ללא כל שינוי


שלב שני - אפריל / מאי - סגר הדוק, מי שיש לו אתר אונליין טוב המשיך למכור


שלב שלישי - יוני / אוקטובר - שלב ההתפכחות, המשבר לא תם ועכשיו בעלי החנויות נאלצים להתמודד עם התקופה הקשה


שלב רביעי - שנת 2021 - להערכתי זו תהיה אחת השנים הקשות בענף היהלומים אך מי שישרוד אותה ויישאר על הגלגל ינצח בטווח הארוך ויבסס את מעמדו בשוק.



מה צריך לעשות כדי להיות חברת תכשיטים מבוססת בשנת 2021


בקצרה אני אגיד שמיתוג ושיווק הם המפתח לשגשוג בשוק היהלומים לשנים הקרובות.


הלקוחות הצעירים כל הזמן מחפשים חידושים ומי שישכיל להביא את החידושים עד ל-Feed של הלקוחות באופן ישיר, יזכה לעלייה משמעותית בנפחי העבודה ובנפחי הלקוחות החדשים שייחשפו למותג האונליין שלו ויהפכו לאוהדים ועוקבים.


הקשר עם הגולש הפך להיות קריטי בשנים האחרונות וחשוב לדלוור אותו אחת לשבוע עם הצעות מעניינות ומשלמות כי אם נשלח מיילים "משעממים" אז התוצאה שנשיג תהיה הפוכה ונאבד חלק מהקהילה שלנו.


סושייל סושייל סושייל


יש היום המון רשתות חברתיות ובין אם אנחנו מבינים את זה או לא, הלקוחות הצעירים שלנו נמצאים שם ובהמוניהם.


טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב, דיסקורד, טוויטר וכו'.....


ההמלצה היא לפתוח פרופילים עסקיים בכל אחת מהפלטפורמות ולהתחיל לתחזק אותה עם תכנים מקוריים באופן תכוף כדי למשוך את הגולשים לצפות/להאזין לתכנים שלכם.


ניתן לכתוב מאמרים שמפרטים באופן מקצועי וברור את כל הנושאים הטכניים, ניתן להפיק סרטונים אשר מראים את תהליך הכנת התכשיטים או אפילו את תהליך ליטוש היהלומים עצמם במפעל דיימונד פקטורי, תמונות אווירה של דוגמניות עונדות טבעות יהלומים מהקולקציות החדשות שהכנתם ועוד....


דוגמאות לקולקציות מיוחדות:


מוצצים מזהב - אני יודע שזה נשמע מוזר אבל יש לזה שוק גדול


כיסוי אייפון מזהב - קשה לספור את כמות הפעמים שנתבקשנו להכין ללקוחות


תכשיטי Stainless Steel מצופי זהב - מראה גדול ונוצץ והמחיר נמוך בכ-80% מזהב


תכשיטי ילדות - דרישה עצומה לתכשיטי יוקרה לצעירות (גילאי 8 - 14)


"מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת"


מי שינצל את הזמן הקרוב ויכין את מערכי השיווק והייצור שלו עם התאמות להלך הרוח של התקופה, יהיה ממובילי השוק וללא ספק ישגשג כלכלית החל משנת 2021 ועד המשבר הבריאותי הבא



לייעוץ עם יהלומן
כל הזכויות שמורות © Diamond Factory 2006-2024