יהלומים בעידן הרשתות


כולם יודעים שהשינוי שהרשתות החברתיות הכניסו לחיינו הוא אדיר ואחד שמשנה את כללי המשחק ואת העדפות הלקוחות מקצה לקצה.


טרנדים נוצרים יש מאין והופכים לנמכרים ביותר תוך דקות ומותגי עבר נמחקים ברגע בשל העובדה שהם לא עוברים לשווק את עצמם ברשתות, בתחום היוקרה ותכשיטי היהלומים במיוחד הדבר חשוב אף יותר מפני שמדובר בעיצוב ובמשהו שהוא מאוד ויזואלי.


טרנדים בתכשיטים באינסטגרם

במחקר שעשינו מצאנו שמותגי העל כמו קרטייה, טיפאני ורולקס הם המובילים בכמות התיוגים והאזכורים ברשתות כאשר רוב האזכורים והתמונות עולים דווקא מהלקוחות ולא מהחברות עצמן מה שאומר שהטרנד שהן ייצרו הוא חזק במיוחד והן רק יוצרות את הבאזז הראשוני ומשם המעריצים שלהם כבר לוקחים את זה למקום גבוה יותר.


בכל הנוגע למותגים קטנים יותר הדבר מעט שונה כי שם הקושי בלייצר את הבאזז הראשוני הוא נורא מורכב, קשה ויקר לעומת מותגי התכשיטים

הגדולים שמחזיקים בקהלי עוקבים גדולים במיוחד שמעריצים כל עיצוב שהם מוציאים למכירה לעומת מפעל תכשיטים איכותיים במיוחד שמתמחה בייצור צמידי טניס בטכניקות שיבוץ מיוחדות, וברמה גבוה מזו של מותגי העל אך ללא מכונת השיווק הגדולה שיש למותגים הגדולים.



הדבר הזה מייצר פערים גדולים בין המותגים לבין איכות המוצר הסופי מה שלא תמיד הולך יד ביד ולעיתים קרובות בזכות החשיפה הענקית לקוחות ירכשו צמיד יהלומים של מותג מוכר ולא של מפעל תכשיטים איכותי שלעיתים יהיה זול יותר ואיכותי יותר.



איך מוצאים את התכשיט המושלם ברשתות העמוסות

שאלנו מעל ל-50 לקוחות שביצעו רכישה של תכשיט יהלומים אונליין בחצי השנה האחרונה וביררנו מה היה תהליך החיפוש ומה גרם להם לרכוש מזה ולא מאחר.


הרוב המוחלט הצהיר כי החיפוש התבצע במגוון רבדים ולא התחיל והסתיים באינטראקציה הראשונה עם החברה בין אם זה היה ברשתות החברתיות ובין אם באתר החברה ישירות.


מעל 70% אמרו שהמותגים הגדולים והמוכרים אכן עלו מיד בכל חיפוש אך ההרגשה הייתה שלקנות מוצר של מותג גדול בהכרח יהיה יקר משמעותית מאותו המוצר במקום "רגיל" אך השאלה שעלתה להם היא כיצד נוכל לדעת שמקום שאינו ממותג כמו המוכרים ביותר יהיה אמין באותה המידה כי אמנם הבראנדים נחשבים ליקרים אך עם זאת כלקוח אתה יודע שתקבל בדיוק מה ששילמת עבורו לעומת מקום שאינך מכיר ואתה לא בטוח בוודאות מה תקבל.


התשובה והפתרון לשאלה זו היא מחקר נוסף שהם עשו על מנת ללמוד יותר על החברת תכשיטים שאינה ממותגת ואת זה הם עשו באמצעות הרשתות החברתיות.


דרך אחת חשובה שכמעט כולם ציינו זה חיפוש ברשת של חוות דעת שנכתבו על החברה והנתון החשוב ביותר הוא שכולם ציינו שדווקא לחברה עם המון חוות דעת חיוביות ומעט שליליות קיבלו ציון אמינות גבוה יותר מהגולשים לעומת אתרים שהיו להם רק חוות דעת חיוביות מה שלא כל כך הגיוני היום כי קשה מאוד לרצות את כל הלקוחות בלי קשר לאיכות המוצרים והשירות שחברה מסוימת מציעה ללקוחותיה.


השלב הבא היה חיפוש ברשתות החברתיות על החברה ובדיקה של תדירות האזכורים וכמה תגובות ולייקים הם מקבלים על כל פוסט שהם מעלים כי מבחינת הגולשים חברה שלא מתחזקת את הרשתות החברתיות שלה נחשבת כפחות אמינה והסיכוי שירכשו שם יהיה נמוך יותר בשל העובדה הזו.



מבחינת הלקוחות הפוטנציאלים חברה שיש לה נוכחות מעודכנת ברשתות , אתר יפה ועכשווי וחוות דעת טובות מלקוחות זה השילוב אותו הם מחפשים ובסבירות גבוהה הם יבחרו לרכוש בחברת תכשיטים כזו במידה וראו משהו שאהבו לעומת רכישה של תכשיט יהלומים זהה ממותג על בתחום בשל ההבדלים העצומים במחירים.


שיתופי פעולה עם מובילי דעה ברשתות

אחד הטרנדים החזקים ביותר בתקופה האחרונה הוא שיתוף פעולה בין חברות תכשיטים לבין מובילי ומובילות דעה אשר להם קהל עוקבים גדול (בדרך כלל מעל K100) שיקנה וילך אחריהם בכל מוצר והצעה שיגישו לעוקבים.


שיתופי פעולה עם אושיות רשת אם נבנות בצורה הנכונה יהיו לרוב בוסט רציני למכירות של החברה בשל חשיפת האינסטנט לקהל של מאות אלפי עוקבים שברובם לא נמצאים במקומות אחרים פרט לרשתות וזו הדרך היחידה להגיע אליהם כי הם לא צורכים את העיתונות הכתובה ורובם אפילו לא צורכים טלוויזיה ולכן הפרסום והדרך להגיע אליהם היא אך ורק דרך הרשתות ותוך המלצה של אושייה עליה הם סומכים ומקשיבים לעצתה.


סיפור נוסף על אושיות רשת אך מן הצד השני פורסם לא מזמן.


לאחרונה היה סיפור שהתפרסם בישראל ומה שקרה הוא שהמגישה מעיין אדם לה עמוד עוקבים עם כרבע מיליון עוקבים החלה למכור תכשיטי כסף מצופי זהב לקהל העוקבים שלה, עד כאן הכל נשמע טוב ורגיל.


הבעיה החלה כאשר חלק מהגולשים מצאו כי באתר הסיני עלי אקספרס ניתן למצוא את אותם התכשיטים בדיוק וב-95% יותר זול מאשר המחירים שמעיין מוכרת (גילוי נאות, לא בדקנו וחישבנו את המחירים אלא אלו הפרטים אשר נכתבו בתקשורת).


במקרה הנ"ל הדוגמא הינה הפוכה למה שפירטנו בסעיף הקודם כי למרות קהל עוקבים גדול וחזק אשר החל לרכוש את התכשיטים ממעיין, מהרגע שהדבר פורסם ויצא לתקשורת הנזק שנגרם למותג שלה וכמובן לעצירת המכירות היה אנוש.


אלמנט ההפתעה או פשוט לשלוח לו את מה שאת אוהבת

האם כשגבר קונה תכשיטים (תכשיטי אישה כמובן ולא תכשיטי גבר) מומלץ לבחור לבדו או לבדוק עם חברה שלה שתיתן "רמז" לגבי מה שבת הזוג שלו אוהבת.


אולי בכלל עדיף לך כאשה בכלל פשוט לשלוח לבעלך את הקישור לפוסט של המוצר שאהבת ולבקש שירכוש אותו עבורך ליומולדת/ לידה/ יום נישואין ולותר מראש על אלמנט ההפתעה בכדי לקבל תכשיט שאת יודעת שתאהבי.


גם פה כמו רוב הדברים בחיים הדעות חלוקות והן משתנות אף יותר באם הבחירה היא בתכשיטי יהלומים רגילים לבין טבעת אירוסין שללא ספק היא למעשה התכשיט האולטימטיבי והחשוב ביותר שגבר יכול לקנות לבחורה.


הרוב המוחלט של הגולשים שענו על הסקר שלנו ציינו כי את טבעת האירוסין הגבר צריך לקנות כהפתעה כי מדובר במשהו שמסמל את הזוגיות וערכו הסנטימנטלי גבוה בהרבה לעומת הערך הכספי שלו, לעומת לדוגמא לאשה שרוצה צמיד טניס יהלומים כמתנת לידה והיא שולחת לבעלה את הקישור למוצר בו היא מעוניינת, בניגוד לרכישת טבעת זה נתפס בעיני רבים כדבר לגיטימי מאוד כי זהו מוצר חומרי ופחות רגשי לעומת טבעת יהלום שמציעים לאשה אירוסין.


טיפ לגברים שבינינו שחושבים להציע נישואין אבל אין להם שמץ איך לבחור טבעת אנו ממליצים לבקש מהחרבה הטובה שלה להצטרף אליכם בשיטוט בחנויות תכשיטים כי הסיכוי שהיא תדע מה היא אוהבת יהיה גדול יותר, כמובן כיוון שמדובר במוצר רגשי אנו ממליצים שאת הבחירה הסופית תבצעו אתם כדי שתדעו ותרגישו שהענקתם לאהובתכם טבעת שגם אתם התחברתם אליה.


איכויות יהלומים על קצה המזלג

איך יודעים לבחור יהלום לפני שרוכשים ברשת ומה באמת חשוב לדעת בלי לחפור על הנושא יתר על המידה.


ערכו של יהלום מתחלק לארבעה חלקים עיקרים:


צבע היהלום, ניקיון היהלום, חיתוך היהלום (וצורתו), משקל היהלום (גודל היהלום)


את צבע היהלומים מדרגים על סקאלה של ה-ABC אך היא מתחילה באות D המסמלת את היהלומים השקופים והמבוקשים ביותר ויורדת עד האות Z המסמלת יהלומים בעלי גוון צהוב חזק שערכם נומך יותר.


את ניקיון היהלומים מדרגים לפי כמות החלקים ביהלום שלא הפכו לגביש קריסטל אלא נותרו בצורתם הפחמנית ולכן רמת החזר האור ביהלומים אלו תהיה נמוכה יותר מיהלומים חסרי פגמים


חיתוך היהלום נקבע לפי נוסחה המשלבת מתמטיקה ופיזיקה, לכל יהלום יש מידות מיוחדות לליטוש בהם החזר האור והברק בו יהיו מקסימליים, בעולם נהוג לעבוד לפי המודל של הפיזקאי הרוסי טולקובסקי.


משקל היהלום (גודל) זה הסעיף שהכי קל להסביר כי כולם מבינים שככל שהיהלום גדול יותר כך גם מחירו יהיה גבוה יותר בהשוואה ליהלום קטם ממנו באותה דרגת איכות של צבע וניקיון.


ברוב האתרים מציעים יהלומים באיכות הממוצעת אך חשוב מאוד לוודא כי ביהלומים אין נקודות שחורות אשר אותן ניתן לראות בעין רגילה וכמובן לבחון את הגוון של היהלומים כי אם היהלום יהיה בדרגת צבע נמוכה אז זה דבר שניתן להבחין בו ללא כל ניסיון עבר וידע מקצועי כי היהלום פשוט יהיה צהבהב וקשה לפספס את זה.


חנויות בקניונים לעומת אתרים שמוכרים תכשיטים

עד לפני כמה שנים (לא רבות בכלל) תהליך הרכישה של תכשיטים היה שונה ב-180 מעלות מהאופן בו הוא מתבצע היום.


פעם המצב היה יחסית "פשוט" כי שחיפשנו לרכוש תכשיט היינו הולכים לקניון או לחנות התכשיטים השכונתית ופשוט רוכשים מהם ישירות ללא כל ידע מקצועי והבנה של מה בדיוק אנחנו רוכשים.


כיום הדברים השתנו וגם חנות אשר לה נוכחות פיזית חייבת לתפעל אתר אינטרנט כי תהליך הקנייה היום מתחיל ברשת ומי שמחפש מתחיל לראות ולבחון עיצובים שונים של טבעות או צמידים לדוגמא ולאחר מכן מבצעים השוואת מחירים מול אתרים אחרים ורק לאחר מכן מתקדמים בהליך הרכישה.


הגולשים היום מצפים לראות בכל אתר מגוון תמונות של כל תכשיט והדמיות התכשיטים על האצבע וכמובן כמובן שסרטון של המוצרים היום הפכו לחובה ומי שלא מציג סרטון של היהלומים שהוא מוכר סביר להניח שגם המכירות שלו יהיו נמוכות בהשוואה לאתר שכן יציג את הסרטונים והמפרט המלא.


תקופה חדשה שמי שלא יסתגל ישאר מאחור

המחקר שלנו העלה את המסקנה הברורה שחברות גדולות וקטנות שלא יעשו את הטרנספורמציה לרשת באופן מלא ועל כל המשמעויות, ואנו לא מתכוונים להעלות אתר לאוויר וזהו.


הגולשים היום מצפים למצוא אתר עשיר המתעדכן ואשר עיצוב האתר עכשווי ועדכני, רשתות חברתיות פעילות באופן יומי עם שילוב של הגולשים בתגובות/הגרלות וכדומה לפני שיחליטו האם זוהי חברה שאנו מרגישים מספיק בנוח לרכוש ממנה מוצרים באלפי שקלים.


"דרך ארוכה מתחילה בצעד הראשון"


אנו ממליצים להתחיל בבניית אתר מושקע ולצלם את כל הקולקציה שאתם מעוניינים למכור, במקביל לפתוח חשבון בכל הרשתות החברתיות ולהתחיל לייצר תכנים ונוכחות קבועה וקשר עם הגולשים שלכם כי הם מצפים לאופן ההתקשרות הזה.


חיבור האתר לווטסאפ ללקוחות שרוצים לשלוח הודעה או איזו תמונה של תכשיט שאהבו ואין להם באמת חשק לשוחח עם נציג בטלפון או לשלוח לכם מייל.


והכי חשוב, להיות קשובים ללקוחות ולטרנדים בעולם התכשיטים כי הם משתנים בקצב מהיר מבעבר ומי שלא יתקדם אז בהכרח הוא ילך אחורה כי כל השאר יתקדמו על חשבונו.

לייעוץ עם יהלומן
כל הזכויות שמורות © Diamond Factory 2006-2024