המשמעות ההלכתית של הענקת טבעת האירוסין

טבעת אירוסין היא חלק ממסורת עולמית אשר נהוגה בעיקר בחלקו המערבי של העולם, ונמצאת בשיאה בעשורים האחרונים. למעשה, מדובר על תופעה אשר התגברה והתרחבה בעיקר במאה השנים האחרונות, עם כניסתם של היהלומים אל השימוש הפרטי.

תהליכי העיבוד התעשייתיים של היהלומים כפי שהחלו לפני מאה שנים, ואפשרו להמונים ליהנות מאבן החן הכי חזקה בעולם כתכשיט לגיטימי וחלק מכלל התכשיטים שבתוך תיבת התכשיטים. מהרגע שנתגלו, הפכו יהלומים לחבריה הטובים ביותר של האישה כמעט באופן מיידי.

טקס האירוסין

לאירוסין והנישואין יש משמעות גדולה בתרבות והמורשת היהודית, ההלכה מתייחסת להיבטים השונים של הנישואין מאין סוף רבדים, אבל ויחד עם זאת לטבעות, לבטח לטבעת האירוסין אין משמעות הלכתית רבה מדי. יחד עם זאת, הפכה טבעת האירוסין לסמל הבולט והמשמעותי ביותר בהצהרות לקראת החתונה, גם בינינו הישראלים.

טבעת האירוסין הקלאסית היא טבעת סוליטר, עליה יהלום אחד בודד, גדול ונוצץ. לא מעט עיצובים מבוקשים מתבססים על עיצוב הפרח שבו יש אבן מרכזית וסביבה פזורות אבנים נוספות. בנוסף, יש לא מעט עיצובים מקוריים יותר.

בהלכה, החשיבות שיש לטבעת היא רק במעד של קידוש הגבר את בחירת ליבו, על ידי הטבעת, במעמד הנישואין. על פי ההלכה, הטבעת צריכה להיות שווה פרוטה ובטקס המסורתי יש רב ועדים בתמונה. במקרה זה, כאמור ההתייחסות היא לטבעת הנישואין בלבד, כשהיא צריכה להיות בנוסף גם חלקה.

לצידו של הטקס ההלכתי, יש לא מעט זוגות אשר מעוניינים להעניק גם נופח אישי בתוך כל הטקסיות והסמליות של החופה. זוגות רבים מחליפים טבעות עוד במעמד האירוסין, ובעוד שהנוהג הוא שהגבר מעניק טבעת אירוסין לבת זוגו, ישנם המון מקרים, במיוחד בזמן האחרון, שנעשית החלפה של טבעות אירוסין בזמן ששני הצדדים מעניקים, זה לזה, טבעת אירוסין בתורו.

אין ספק שמדובר על יוזמה אשר מציגה עידן שוויוני ומתקדם יותר, והזדמנות להתפרע בכל הנוגע לביטוי האישי.

בחירה ורכישה של טבעות אירוסין

בשונה מטבעת הנישואין, במיוחד מהבחינה ההלכתית, לטבעת האירוסין אין שום מגבלות, והיא מהווה את ההזדמנות האופטימאלית להתפרע, להיות יצירתיים, ולבחור את בדיוק את העיצוב שאתם רוצים, שלא לומר לעצב את הטבעות בעצמכם.

מגוון האפשרויות שעומדות לרשותו של הישראלי או הישראלית שרוצים לרכוש טבעת אירוסין הוא עשיר ומגוון הן מבחינת חומרי הגלם, הן מבחינת סוגי וגודלי אבני חן וכך גם מבחינת טכניקות וטכנולוגיות שונות שיבטיחו את הטבעת המושלמת.

שימו לב, שכאשר מדובר על טבעת יהלום, האבן עצמה תהווה את רכיב העלות המרכזי, על כן בנוסף לעיצוב הטבעת וחומר הגלם שלה חשוב לשים את עיקר הדגש כמובן על היהלום.

בגין היהלום תתקבל תעודת אחריות שתכלול גם תעודת זהות מלאה של האבן, לרבות המשקל שלה, הצבע, מידת הבהירות והניקיון.

בטבעות יקרות בהחלט מומלץ להשקיע גם בפוליסת ביטוח שתבטיח הגנה על הטבעת שלכם. אפשר לבטח אותה גם במסגרת פוליסת ביטוח תכולת הבית שלכם.

לסיכום, מבחינה הלכתית לטבעת האירוסין אין משמעות, מה שאומר שאין הגבלות והשמים הם הגבול. יש לא מעט רבנים שמאשרים להחליף טבעות אירוסין גם בסמוך לטקס עצמו, כך שמי שירצה להעשיר את הטקסיות יוכל בהחלט לעשות זאת, בתיאום מראש עם הרב.

וכמובן שלנמצאים בתחילת דרכם בכל הנוגע למציאה, בחירה ורכישה של טבעת האירוסין המושלמת, המקום הטוב ביותר לעשות זאת הוא ברשת האינטרנט. שם תוכלו ליהנות מנגישות מוחלטת לכל המידע, וגם למחירים נוחים במיוחד. ברשת תוכלו לקבל תמונות תצוגה ופירוט מעמיק על כל טבעת, המאפיינים שלה וכל מה שרלוונטי, ודרך הרשת תוכלו להזמין גם טבעות בעיצוב אישי.


לייעוץ עם יהלומן
כל הזכויות שמורות © Diamond Factory 2006-2024