תכשיטים - סושייל - קניות אונליין


אופנה - תכשיטים - סושייל - קנייה אונליין

אתרי איקומרס הם עובדה קיימת אשר מציגה גדילה של 20% משנה לשנה בכמות והיקף הרכישות, אתרי אופנה הובילו את המגמה ומשם הכניסה של ענף תכשיטי היהלומים היה קל ומהיר.


כיום קיימים בישראל כ- 30 אתרי מכירות המתמחים במכירת תכשיטי יוקרה, טבעות אירוסין ושעוני מותגים ובבדיקה שעשינו כולם ללא יוצא מן הכלל דיווחו על עליות חדות בהיקפי המסחר ברשת בשנתיים האחרונות.


נתון מעניין שעלה הוא שגיל הרוכשים עלה גם הוא באופן מרשים (ומעט מפתיע) וגולשות בגילאי 60 70 לוקחות חלק פעיל בחגיגת הקניות. סיבה אחת ברורה היא שכמובן בעקבות כל החוקים של הריחוק החברתי לדור המבוגר יותר אז יותר נוח להן לבצע את הרכישה מהנייד או המחשב בבית ולקבל את התכשיט ישירות לסלון מבלי לצאת מהבית.


סיבה נוספת לעלייה במכירות אונליין קשורה גם היא למצב בעולם וכיוון שאנשים רבים עובדים עדיין מהבתים (2021) אז הדבר יותר נוח להם מאשר להתארגן ולהתחיל לעבור חנות חנות באופן פיזי ולבזבז יום שלם כאשר ניתן לגלוש ולהתרשם מעשרות חנויות תכשיטים בזמן קצר יותר ומהמזגן בסלון הבית.


עוד נתון מעניין (אך לא מפתיע) שעלה מהסקר הוא שהלקוחות הצעירים בגילאי 30 - 22 אמרו שהם מעדיפים לרכוש אונליין בהנחה והאתרים מציגים את התכשיטים בתמונות אמיתיות הכוללות וידאו ותמונות נוספות המראות איך התכשיט מונח על דוגמנית כדי שיוכלו להתרשם מהפרופורציות האמיתיות. הצעירים כולם אמרו שהם מודעים לחוק להגנת הצרכן (סחר מרחוק) ושהם זכאים לביטול עסקה בהנחה והתכשיט אותו קיבלו לא ענה על הציפיות ולכן הם לא חוששים לבצע רכישות גדולות באתרי המסחר.


כל הצעירים שענו על השאלון אמרו שלפני ביצוע הרכישה הם בדקו את הסושייל של כל אתר ורק אם עמודי האינסטגרם / פייסבוק תוחזקו באופן שוטף הם החליטו לבצע את הרכישה לעומת אתרים שהסושייל שלהם לא היה פעיל ולא עודכן על בסיס שבועי כיוון שזה הרגיש להם שהחברה פחות פעילה ולכן הם הרגישו פחות בטוחים ונינוחים לבצע רכישה באתרים האלה.


ממוצע מחירים ברכישות תכשיטים ברשת


מהשאלון שלנו עולים הנתונים שדווקא הלקוחות הבוגרים יותר בגילאי 60 - 40 הוציאו פחות ברכישות אונליין באתרי תכשיטי היהלומים מאשר הצעירים שהרגישו יותר בנוח לבצע רכישות משמעותיות באתרים בסכומים גבוהים של עד 20,000₪

*ממוצע הרכישה של תכשיט יהלום היה 5,000₪

שני הדברים החשובים ביותר לפי רכישת יהלומים ברשת


באופן שאינו משתמע לשני פנים פה אחד כולם הסכימו ששני הדברים הכי חשובים הם:


1 - קריאת חוות דעת וביקורות על החברה


2- תעודות גמולוגיות לכל תכשיט ורכישה מחברה עם רישיונות


הגולשים הישראלים יודעים לעשות את המחקר ומבינים שהרשת היא גם פתח לשרלטנים רבים אשר ינצלו את חוסר הידיעה של האחר על מנת למכור מוצרים באיכות נמוכה ובמחירים מופקעים ולכן תדמית האתרים בעולם האמיתי היא המשלימה החשובה להחלטה באיזה אתר לרכוש


שמדובר על רכישות בסכומים של אלפי שקלים ניתן לקבוע כי מעבר למחירים טובים וקולקציה מושקעת חשוב ביותר לשים דגש על חווית הלקוח ולוודא שכל הגולשים מרוצים ושפרטי העסקה ברורים לכולם טרם הרכישה


לייעוץ עם יהלומן
כל הזכויות שמורות © Diamond Factory 2006-2024