היהלום היקר בעולם בספר השיאים של אבני החן



המאמר שלפניכם עוסק באבני חן מצטיינות, ששברו שיאים שאף אבן לפניהן לא התקרבה אליהן. האבנים המיוחדות בעולם התקבצו אל ספר השיאים הזה, אשר ניתן לראותו כ"ספר השיאים של גינס" של אבני החן. נעסוק במאמר זה במשקל, גודל, צורה, מבנה וצבען של אבני חן, אשר בשל משתנים שונים ומשונים הקנו להן מעמד של שיאניות.


יהלום סטראון וגנר המושלם

יהלום סטראן-וגנר נמצא ב-1990 בפארק לאומי בארקנסו, ארצות הברית. באופן בלתי יאמן, לאחר שנחתך ולוטש (והשיל כשני שליש ממשקלו), ה-AGS (מוסד אמריקאי המדרג אבני חן), קבע כי היא האבן המושלמת ביותר מבחינת חיתוך, חוסר צבע אחיד, בהירות ושקיפות. היא מוחזקת כיום בפארק בו היא נמצא, בארקנסו.

אופל אולימפיק אוסטרליס

הגדול והטהורהאופל של אולימפיק אוסטרליס נמצא בדרום אוסטרליה. אחוזי השווי שלו כאבן חן מגיעים ל-99% (כמעט ולא קיים!) והוא נחשב לאבן האופל הגדולה, הטהורה והיקרה ביותר שנמצאה אי פעם.

טופז הזהב האמריקאי

הגדול ביותר לאחר ליטושהטופז נמצא בשנות ה-80 של המאה ה-20 בברזיל, לאחר חיפוש מאומץ. האבן שנמצאה ולוטשה במשך יותר משנתיים שוקלת כיום כ-5 קילו, וגודלה כגודל כף יד אדם. יש שיגידו שהיא כנראה גם האבן היקרה ביותר מבין אבני הטופז, אך אין לדעת זאת, משום שהיא נתרמה למוזיאון הלאומי לטבע בוושינגטון, שם היא מוחזקת עד היום.


יהלום גרף הוורוד היקר ביותר במכירה פומבית

היהלום נחשב לנדיר מאוד, בשל צבעו הנדיר. הוא נמצא בזמן כלשהו לפני 1950, על ידי יהלומן שאת שמו כנראה לא נדע לעולם. הוא נמכר להארי ווינסטון אשר החזיק בו עד 2010. אז, נערכה מכירה פומבית בה נמכר היהלום, במחיר של לא פחות מ-46 מיליון דולר אמריקני.

הענק הכחול של המזרח

הספיר הגדול ביותרב-1907 האבן הסרי-לנקית נמצאה, ומאז נחשבת לאבן הספיר היוקרתית ביותר בעולם. היא נרכשה ב-2004 במכירה פומבית חשאית במחיר של ממיליון דולר.

יהלום דה בירס

הנעדר הגדול ביותרהיהלום של דה בירס הוא תעלומה. הוא נמצא במכרות קימברלי בדרום אפריקה, 1888, ונעלם מן העין ב-1948 לאחר שנמכר להרכבת שרשרת פטיאלה.


אלכסנדריט הסמית'סוניאן הגדול ביותר

כפי הנראה האלכסנדריט של הסמית'סוניאן היא אבן גדולה ביותר, ולא סתם – אלא הגדולה ביותר שאנו בטוחים בקיומה. ב-2012 עלו דיווחים על אבן גדולה ממנה, אך היא לא נראתה מעולם, כך שזו האבן הגדולה ביותר שאנו בטוחים שגם קיימת.

הרובי של נילאנג'ן

הרובי הגדולה ביותר עם "כוכב כפול"תופעה נדירה של אבן הרובי היא סימן הדומה לסמל האטום המכונה כוכב על אחד מצדדיה, שנחשבת נדירה הרבה יותר כשהיא מופיעה על שני צדי האבן. האבן הזו, שנמצאה ככל הנראה בהודו לפני מאות שנים, היא הגדולה ביותר מאבני הרובי המכילות כוכב כפול. לפי זה שמחזיק בה, היא שייכת למלכי אימפריית ביסינגר בדרום הודו, שהוא טוען להיות אחד מצאצאיה.


ברקת הבאהיה

המצבור הגדול ביותרביחס לאבני חן אחרות ואף בהשוואה לברקת עצמה, המצבור של ברקת הבאהיה מכיל כמות עצומה של קריסטלי ברקת שנתקבצו יחד בסלע. היא נמצאה ב-2001 בברזיל, שם הוחזקה עד שהוברחה לניו אורלינס, ארה"ב. לאחר הוריקן קתרינה ב-2005, היא שהתה מתחת למים במשך כמעט חודשיים! לאחר מכן היא נמצאה אצל גנב תכשיטים בלוס אנג'לס, וכיום יש כשמונה אנשים אשר תובעים עליה בעלות בבית המשפט של מדינת קליפורניה.


במאמר זה נסקרו 9 מאבני החן השיאניות בעולם. לא כולן נחשבות ליפות או ליקרות ביותר בתחומן, אבל לכולן יש תכונה מיוחדת נסתרת אשר מבדילה אותן מכל האחרות.


לייעוץ עם יהלומן
כל הזכויות שמורות © Diamond Factory 2006-2024