דור המילניאלס ותכשיטים

דור ה-Y מילניאלס ותכשיטים

דור המילניאלס מתייחס לאנשים אשר נולדו החל בשנת 2000 ולמעשה עד היום.

בני הדור הזה למעשה גדלו לתוך הטכנולוגיה אותה אנחנו מכירים היום ואני אפילו הייתי מכנה אותם "דור האינסטנט" כי הם מחפשים לקבל פידבק מידי אודות כל דבר.


הגישה של המילניאלס לתכשיטי יהלומים

כמו בכל תחום אחר, גם עולם התכשיטים עובר מהפכה אמתית בגלל שינויי הצריכה של דור ה-Y.


בעבר היה נהוג לגשת למרכז הקניות הקרוב לבית ולחפש אחר תכשיט או שהיו לקוחות יסודיים שאפילו ניגשו למספר חנויות ועשו השוואות מחירים טרם הרכישה, היום התהליך הזה קל יותר כי ניתן לבצע סקר מחירים מקיף מאוד מבלי לצאת מהסלון.


כל חברת תכשיטים כיום מחזיקה גם אתר בו ניתן להתרשם מתמונות התכשיטים, המפרטים והמחירים כך שההשוואה הפכה לפשוטה מהעבר.



חסרונות להשוואות מחירים און-ליין (*ספציפית לעולם התכשיטים)

כיום כל מי שמעוניין לבצע רכישה של תכשיט יהלומים ימצא את עצמו מאוד מבולבל כיוון שישנם המון פרמטרים אשר חשוב לבחון אותם ולעיתים קרובות המשמעות עלולה להתבטא בהפרשי מחירים של עשרות אחוזים (אלפי שקלים) עבור מוצר הנראה בדיוק אותו הדבר עם נתונים בסיסיים (צבע יהלום/ ניקיון יהלום/ משקל יהלום)


-כיוון שבניגוד למוצרי אלקטרוניקה להם יש מק"ט קבוע וברור אותו ניתן להשוות, ביהלומים ישנם פרמטרים רבים אותם לא ניתן לבחון און-ליין-


התמקדות בפרטים הקטנים תגלה כי ישנם הבדלים קטנים ולעיתים אף גדולים מאוד אשר לא מתבטאים במפרטים העיקריים כפי שציינו אלא יותר באיכות חומר הגלם, האם היהלום סינטטי או טבעי, האם היהלום עבר סוג של השבחה, מי דירג את היהלום וקבע שזהו באמת טיבו, מה המידות של היהלום (קוטר ועמוק)


לכל הנתונים הללו ועוד רבים נוספים יש השפעה אדירה על מחיר תכשיט ממוצע.


יתרונות להשוואות מחירים און-ליין

בשנים האחרונות חברות תכשיטים רבות הבינו כי אם הם לא יבססו את הנוכחות שלהם ברשת בצורה מקצועית אז הם יאבדו דור שלם שהרגלי הקנייה שלו שונים לחלוטין מאלו של הוריהם.


כיום ההיצע ברשת של מפרטים ותמונות של המוצרים הינה רבה וניתן לשבת בבית ולהתרשם ממגוון רחב של עיצובים שונים מבלי לצאת מהסלון.


כמו כן, ניתן לקרוא חוות דעת והמלצות של לקוחות אחרים אשר ביצעו עסקאות בעבר וללמוד על החוויות שלהם ולסנן את הבחירות שלהם בהתאם למוניטין של החברות.


אפקט נוסף של המעבר לאון-ליין גרם לחברות רבות להוריד את המחירים כי התחרות הגוברת לא אפשרה להמשיך ועבוד על נתח רווחים גבוה כמו בעבר ונאלצו להוריד את המחירים בממוצע בכ-20% בהשוואה למחירים לפני עשור.


איך בוחרים את חברת התכשיטים הנכונה

ההמלצה שלי מחולקת לכמה חלקים:


  • בצעו חקר שוק מקיף און-ליין וסמנו לכם את העיצובים שהכי אהבתם כי בסופו של דבר זהו הדבר החשוב ביותר.
  • שלחו מייל או התקשרו לחנויות אשר בחרתם לאחר סינון והתרשמו מהמענה שאתם מקבלים (מקצועי, אדיב, לוחץ...). זה יעזור לכם לסנן את החברות שאולי עשו עבודה יפה באתר האינטרנט שלהם אך בפועל אם הם לא היו אדיבים טרם הרכישה > סביר להניח שזה רק יהיה פחות טוב בהמשך הדרך או לאחר הרכישה.
  • קראו המלצות וחוות דעת אודות החנויות והכי חשוב, קראו את חוות הדעת הפחות טובות (גם לחברות הטובות ביותר יש לעיתים לקוחות שלא היו מרוצים מהעסקה וזה בסדר) חשוב לקרוא ולהבין האם התלונות הם על דברים מהותיים כמו יהלום לא אמיתי לדוגמא (פסילה מידית) או שהתלונה היא על אספקה באיחור של יום-יומיים (לא לעניין אך עיכובים קיימים לעיתים בכל חברה וזה טבעי)
  • התייעצו עם חברים/חברות שרכשו תכשיט בשנים האחרונות ולמדו מהחוויות שלהם או אפילו תבקשו מהם המלצות על בעל מקצוע שהם הרגישו איתו הרגשה טובה.

לאחר שביצעתם את כל השלבים האלו וסיננתם לעצמכם את הספקים הטובים ביותר עבורכם, אני ממליץ לקבוע פגישות פיזיות באולמות התצוגה של חברות התכשיטים ולהתרשם פיזית מהתכשיט אותו אתם רוצים לקנות כיוון שכידוע, מדובר בהוצאה גדולה ומשמעותית מאוד גם בפן הרגשי וחשוב שתהיו שלמים לחלוטין עם ההחלטה שלכם.



העדפות הרכישה של המילניאלס

בסוף שנת 2018 נערך סקר מקיף על המגמות האהובות ביותר של דור ה-Y בכל הנוגע לבחירת תכשיטים וטבעות אירוסין בפרט.


הנתון המפתיע ביותר (תלוי את מי שואלים) היה שכ-60% מהנשים אמרו שהם ישמחו לקבל טבעת אירוסין המשובצת יהלום מעבדה / יהלום סינטטי ולא יהלום שנכרה מהאדמה.


הן נימקו את העדפה זו בשל כמה סיבות שהראשיות שהן הן שיהלומים סינטטים הם מוצר "ירוק" לגמרי כי לא הורסים את הטבע על מנת לייצר אותם, עבודות ההפקה שלהם לא ממן מילציות צבאיות במדינות עולם שלישי או מלחמות גרילה אשר לעיתים קרובות משלבות ילדים קטנים ותמימים הנקלעים לסיטואציות האלו.



סיבה נוספת היא כמובן המחיר. נשים צעירות רבות טענו שהן מעדיפות להוציא פחות על טבעת האירוסין כל עוד שלמראית עין הטבעת נראית זהה ויוקרתית, ולהוציא את ההפרש על מה שהן מכנות "חוויות" כגון טיולים בעולם, מסעדות יוקרה עם מאכלים חדשניים, סדנאות העשרה וכו'...


לסיכום

כמו בנושאים רבים, גם בעולם התכשיטים הקדמה הגיעה עם בשורה חדשה אך חשוב עדיין לעשות את הבדיקות הראויות כי תמיד יהיו תפוחים רקובים שינסו לנצל את המצב ולהציג תדמית מסוימת ברשת אשר שונה בתכלית ממה שהחברה באמת מציעה ועתידה לספק.


כותב המאמר

גל חרט, חבר הנהלה באיגוד התכשיטנים הישראלי

לייעוץ עם יהלומן
כל הזכויות שמורות © Diamond Factory 2006-2024