טבעות אירוסין לגברים או לנשים

טבעת האירוסין היא סמל מקסים כל כך, אז למה רק אחד מבני הזוג עונד אותו, האם זו תמיד חייבת להיות האישה?


מסורת האירוסין מלווה אותנו דורות על גבי דורות. בחור מגיע לבקש את ידה של הבחורה, כשבעבר הבקשה נעשתה מידי ההורים, כיום במרבית המקרים זה כבר נעשה באופן אינטימי בין שני האוהבים, ועם השאלה נשלפת טבעת עם יהלום גדול ונוצץ. טבעת האירוסין מהווה סמל רב עצמה. סמל לאהבה, למחויבות, להשקעה ולשפע כביטוי לחיים המשותפים שהמבקש רוצה להציע.



מרגע האירוסין הבחורה המאושרת עונדת את טבעת האירוסין שמשמעותה ברורה לכולם, כשהגבר נותר מעט, מקופח, משום שעליו אין שום סמל שמעיד על הצעד הגדול.


בעידן שבו הגברים מקפידים על המראה שלהם לא פחות ממה שמקפידות עליו הנשים, ותכשיטים כבר מזמן הפכו לחלק בלתי נפרד מהלוק הכולל, למה שגם טבעת אירוסין לא תכנס לרפרטואר וגם הגבר יוכל להתהדר בסמל מרשים ונוצץ?


העניין בטבעות אירוסין לגברים עולה גם מגדה נוספת. מהפכות השחרור השונות פינו מקום, לגיטימציה וכבוד לקהילה ההומו- לסבית החיה ובועטת בתוכנו ומהווה חלק בלתי נפרד מכלל החברה, כאשר התפקידים המגדריים, לצד ההתעקשות על קיומם של גבולות והפרדות הולכת ומתרככת.


עיצוב תכשיטים בהתאמה אישית

הגבולות הקשיחים מתרככים גם בגזרות נוספות. בעוד שטבעות הנישואין, אצלנו היהודים, חייבות להיות חלקות וללא חריטות או אבנים, היום אנחנו רואים גמישות גם בעניין זה ולא מעט טבעות נישואין מוזמנות בעיצוב והתאמה אישית. טבעות מעוטרות, חרוטות ומשובצות מהוות חלק בלתי נפרד משורת טבעות הנישואין גם של גברים וגם של נשים. כעת הגיע זמן המימוש גם של טבעות האירוסין.


בעוד שמדובר על מסורת נשית לכאורה, הרעיון של טבעות אירוסין לגברים עלה עוד בשנות השלושים של המאה הקודמת, אבל נראה היה שהחברה עוד לא הייתה בשלה, למה שנראה כיום כרעיון שהוא לא מהפכני כללי. אם כבר, אז מתבקש.


Mangagement Ring

טבעות האירוסין לגברים או כפי שנקראות באנגלית Mangagement מיועדות לגברים שרוצים לענות גם הם סמל לאהבתם, בין אם זו מיועדת לגבר אחר ובין אם זו מיועדת לאישה. את טבעת האירוסין יוכל לרכוש לעצמו, לקבל מבן או בת זוגו או לעשות החלפה.


טבעות אירוסין תואמות היא תופעה נפוצה, כך גם טבעות משלימות המהוות חלק ממכלול אחד. טבעות האירוסין לגברים משובצות גם הן יהלומים ובעוד שניתן בהחלט להזמין טבעת בעיצוב אישי, יש לא מעט עיצובים קיימים ובכל יום מתווספים עשרות עיצובים חדשים.


כבר היום אפשר לראות שההיענות בציבור הולכת וגדלה ואחוז הגברים שעונדים טבעות אירוסין הולך וגדל בהתמדה, וזאת לא רק בקהילת הלהט"ב.


טבעות אירוסין לשני בני הזוג - לא רק בקהילה ההומו-לסבית

כאמור, טבעות אירוסין לגברים לא מיועדות רק לזוגות בני אותו המין. גם ההטרוסקסואלים נהנים משחרור מחשבתי, תודעתי וחברתי וכבר מזמן זה לא רק הגבר שיכול להציע נישואין. יותר ויותר נשים מרחבי העולם כולו לוקחות את המושכות לידיים, כורעות ברך ומציעות לגבר שלצידן להינשא להן במחווה רומנטית לא פחות מזו שמפיקים הגברים על פי המסורת.


במקרים כאלה, חייבת הבחורה להציג טבעת, אחרי הכל היא הרי מבקשת את ידו של בחיר ליבה, וכאן נכנסת לתמונה טבעת האירוסין המרשימה.


אין ספק שמדובר כאן על פריצת דרך בהרבה יותר ממובן אחד. רעיון שהועלה לפני כמעט מאה שנים מתחיל לקבל ביטוי רק עכשיו, ואיתו נפרצת עוד חומה של קיבעון יצירתי, חברתי, רומנטי ותודעתי. ממש כמו טבעת הנישואין, הגברים החלו לפנות מקום גם לטבעת האירוסין על האצבע.


לייעוץ עם יהלומן
כל הזכויות שמורות © Diamond Factory 2006-2024